AcasaAcasa  PortalPortal  FAQFAQ  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiţi | 
 

 Despre MANAGEMENT de la AVANTERA

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Mier Oct 07, 2009 7:31 pm

Management Cafe

Factorii Succesului:

Stadiile existenţei unei companii

“Nu există vânturi prielnice pentru cel ce nu ştie încotro vrea să se îndrepte” - Seneca

Ştiţi în ce stadiu se află compania dumneavoastră?
Anticipaţi care este etapa următoare?
Care sunt paşii pe care trebuie să-i faceţi pentru a ajunge acolo?
Ce schimbări va trebui să faceţi şi mai ales cum?

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"


Ultima editare efectuata de catre Mesagerul in Sam Noi 07, 2009 5:17 am, editata de 4 ori
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Mier Oct 07, 2009 7:33 pm

Management Cafe

Factorii Succesului:

Perspectiva răsturnată

“Paradigmele sunt puternice pentru că ele creează lentila prin care vedem lumea. Esenţa unei schimbări de paradigmă este saltul […]” – Steven R. Covey
Cum gândiţi rolul unui manager în organizaţie ? Care este perspectiva din care priviţi (în calitate de manager) organizaţia, de sus în jos sau de jos în sus ? Trei exemple de perspectivă răsturnată. Ce e de făcut ?

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"


Ultima editare efectuata de catre Mesagerul in Sam Noi 07, 2009 5:18 am, editata de 1 ori
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Mier Oct 07, 2009 7:44 pm

Management Cafe

Factorii Succesului:

Planificarea şi (Re)Orientarea Strategică (1)

“Toate lucrurile se creează de două ori: concepţia şi înfăptuirea. Trebuie să fii sigur întâi că ceea ce ai conceput este ceea ce doreşti şi că te-ai gândit la toate detaliile (2). Abia apoi aşezi cărămizile şi mortarul. […] Începe întotdeauna cu un scop în minte(3)” – Steven R. Covey

Cum alegeţi calea pe care doriţi să angajaţi compania - organizaţia ?
Cum stabiliţi obiectivele strategice, repoziţionaţi competitiv organizaţia, regândiţi performanţa generală şi planificaţi succesul viitor ?
Care sunt paşii de urmat în planificarea strategică?
Ce criterii cheie aveţi în vedere în timpul planificării?
Cum treceţi de la obiective strategice la planuri de acţiune?
Cum măsuraţi punerea în practică a acestor planuri ?

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"


Ultima editare efectuata de catre Mesagerul in Sam Noi 07, 2009 5:19 am, editata de 1 ori
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Joi Oct 08, 2009 1:01 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Abordarea pieţei şi gestiunea relaţiei cu clienţii

“Mulţi oameni au adânc înrădăcinată ceea ce s-ar putea numi „mentalitatea resurselor precare”. Ei văd viaţa ca oferind doar „atât”, ca şi cum ar exista doar o plăcintă. Şi dacă cineva ar lua o bucată mai mare din plăcintă, pentru toţi ceilalţi ar rămâne mai puţin. Mentalitatea resurselor precare este paradigma bilanţului zero în viaţă. O trăsătură de caracter esenţială pentru stabilirea unei relaţii Win-Win este Mentalitatea Abundenţei, paradigma care consideră că există îndeajuns pentru toată lumea. (2) ” – Stephen R Covey
Care este atitudinea definitorie în relaţia Furnizor-Beneficiar ?
Cine sunt clienţii companiei ? Ce cerinţe şi preferinţe au ? Cum pot fi ei grupaţi ?
De ce ar prefera să cumpere de la furnizorul “A” când ar putea să cumpere de la furnizorul “B” ?
Cât de bine răspunde oferta Dvs. cerinţelor şi preferinţelor lor ? Vă adaptaţi oferta în funcţie de evoluţia cerinţelor clienţilor ?
Cum construiţi o relaţie cu clienţii ? Cum preluaţi şi rezolvaţi reclamaţiile ?
Cum determinaţi nivelul satisfacţiei clienţilor ?
Şi mai ales, ce faceţi dacă ştiţi răspunsurile la întrebările de mai sus ?

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"


Ultima editare efectuata de catre Mesagerul in Sam Noi 07, 2009 5:20 am, editata de 1 ori
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Joi Oct 08, 2009 1:01 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Proiectarea şi gestiunea sistemului de interese.
Conflictul de interese


“Atitudinea “win-win” – cea în care ambele părţi aflate într-o relaţie au de câştigat din acea relaţie, este o atitudine care caută beneficiul reciproc în toate interacţiunile. Acordurile, soluţiile, sunt reciproc benefice şi satisfăcătoare pentru ambele părţi. Decizia pentru o soluţie win-win este o decizie agreeată de părţi şi care asigură angajamentul părţilor în îndeplinirea ei . (1) ” – Stephen R Covey
Cum definiţi obiective pentru procese, departamente, posturi ?
Cum vă asiguraţi că obiectivele definite sunt aliniate cu obiectivele generale, strategice ale companiei ?
Cum măsuraţi performanţa în raport cu obiectivele ?
Ce alegeţi: interese conflictuale, interese compatibile sau interese comune ?
Ce este conflictul de interese ? Este conflictul de interese neapărat nociv ?
Cum rezolvaţi situaţiile de conflict de interese ?

Spoiler:
 


Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"


Ultima editare efectuata de catre Mesagerul in Sam Noi 07, 2009 5:20 am, editata de 1 ori
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Joi Oct 08, 2009 1:02 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Procesele organizaţionale – cele care determină performanţa

“Performanţa înaltă se referă la acele abordări folosite în mod sistematic pentru a atinge nivele din ce în ce mai înalte de organizare şi performanţă, incluzând calitatea, productivitatea, rata inovaţiei şi performanţa ciclurilor. […] Procesele de pe la nţul principal al valorii sunt critice pentru derularea afacerii şi menţinerea-atingerea unui avantaj competitiv sustenabil.”
Care sunt categoriile de procese într-o organizaţie?
Cum definiţi paşii unui proces ? Cum implementaţi un proces în organizaţie ?
Cum măsuraţi performanţa unui proces în raport cu obiectivele ?
Este procesul eficient ? Este procesul eficace ?
Cum îmbunătăţiţi un proces ?

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"


Ultima editare efectuata de catre Mesagerul in Sam Noi 07, 2009 5:21 am, editata de 1 ori
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Joi Oct 08, 2009 1:05 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Comunicarea internă – de la dezastru la succes

“Peste tot, pe teritoriul fiecărei naţiuni civilizate, oriunde se vorbeşte o limbă a oamenilor, sau unde comerţul a apărut deja… firele electrice care împânzesc lumea cu o reţea ce pulsează de viaţă îşi vor ridica vocile, pentru a vorbi în toate aceste limbi diferite . (1) ” “Caută întâi să înţelegi, apoi să te faci înţeles . (2) ”
Care este rolul comunicării în organizaţie ?
Ce caracteristici trebuie să aibă comunicarea internă ?
Care sunt canalele de comunicare ?
Care sunt barierele comunicării ?

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"


Ultima editare efectuata de catre Mesagerul in Sam Noi 07, 2009 5:22 am, editata de 1 ori
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Vin Oct 30, 2009 5:02 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Conducere şi administrare

“Managerul se concentrează pe linia de jos(1): cum pot realiza mai bine anumite lucruri? Liderul se concentrează pe linia de sus: care sunt lucrurile pe care vreau să le realizez? Managerul urmăreşte eficienţa în efortul de a urca pe scara succesului; liderul se întreabă dacă scara se sprijină pe peretele potrivit . (2) ” “O mare încredere. O mare îndoială. Un mare efort . (3) ”
Conducere şi administrare. Care sunt funcţiile de conducere şi administrare ?
Ce înseamnă stil de conducere, care este stilul potrivit ?
Ce ne spun standardele ?

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"


Ultima editare efectuata de catre Mesagerul in Sam Noi 07, 2009 5:23 am, editata de 1 ori
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Sam Noi 07, 2009 5:09 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Corporaţia – Locuitor al cetăţii

“…Liderii organizaţiei trebuie să accentueze responsabilităţile în faţa publicului, comportamentul etic şi necesitatea de a fi [cu referire la companii] un bun cetăţean. Liderii trebuie să fie modele pentru organizaţie în ceea ce priveşte atenţia acordată şi practica eticii în afaceri, a protejării sănătăţii publice, siguranţei şi mediului [...] conservarea resurselor şi eliminarea risipei la sursă.
[...] Organizaţiile nu numai că trebuie să respecte legile şi regulamentele dar trebuie să vadă în această cerinţă şi oportunităţile de îmbunătăţire dincolo de textul ad literam.
[...] Corporaţia-cetăţean trebuie să ofere exemplu şi sprijin – în limitele resurselor organizaţiei- scopurilor publice importante. Asemenea scopuri pot include sprijinirea învăţământului, culturii şi sănătăţii, excelenţă în protecţia mediului, conservarea resurselor, servicii în favoarea comunităţii, acţionând inclusiv pentru crearea de parteneriate între companii în acest scop […] .(1) ”

De ce ar fi important un comportament de bun cetăţean al corporaţiilor? De ce ar fi acesta un factor de succes? Îşi pot permite companiile româneşti să vină în sprijinul sănătăţii, al învăţământului şi culturii ?

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Sam Noi 07, 2009 5:11 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Şapte capcane în calea creşterii sănătoase

Durata medie de viaţă a unei companii în occident este de 5 ani. Undeva, pe drumul spre succes, lucrurile se poticnesc.

Unde?

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Sam Noi 07, 2009 5:12 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Principii şi atitudini pentru lideri

Agresivitate, autoritarism, ezitare, EGO 2, manipulare, tăcere, neîncredere, imprudenţă, autosuficienţă, EGO 2, dezechilibru, impulsivitate, nedreptate, EGO 2, absenţa delegării de autoritate…
Recunoaşteţi pe cineva?

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Sam Noi 07, 2009 5:13 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Angajaţi şi Angajatori

Ce tehnici sunt productive şi ce tehnici sunt contra-productive… Ce este cazul să acceptăm şi ce nu…Ce este cazul să pretindem şi ce nu…
Evoluţia relaţiei Angajat-Angajator a fost remarcabilă în ultimii 50 de ani. Ştim cu adevărat care este raportul de putere între cei doi?

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Sam Noi 07, 2009 5:14 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Puterea Viziunii (1)

Ce deosebeşte o naţiune care are succes (şi devine „modelator” al istoriei şi lumii în care trăim) de una aflată în dificultate? Ce deosebeşte un copil care are succes de unul mediocru? Care este trăsătura comună tuturor supravieţuitorilor unor condiţii extreme – cum sunt cele din lagărele de concentrare? Cum trebuie să fie Viziunea(2) unei companii?
Prea des lăsăm vocea scepticilor să le acopere pe toate celelalte şi prea mult ne-am lăsat copleşiţi de spusele lor... e valabil din păcate şi pentru ultimii paisprezece ani dar e valabil şi pentru fiecare dintre noi. Puterea Viziunii – un lucru din sfera ideilor – asupra noastră a tuturor este formidabilă. O demonstrează studii aprofundate dar este evidentă în întreaga istorie a omenirii.

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Sam Noi 07, 2009 5:15 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Infrastructura Tehnologică (1)

Care sunt tehnologiile cu cel mai mare impact în următorii 10 ani ?La ce vor putea fi folosite ele şi cum vor schimba afacerile, pieţele, viaţa? Cum putem anticipa viitorul construind în direcţia corectă?
Cuvântul cheie pentru tehnologiile alese este conectivitatea. În contextul în care afacerile adună la un loc oameni cu oameni, bani cu oameni, investiţii şi companii sau materiale cu procese, asemenea tehnologii vor avea puterea de a schimba lumea afacerilor dar şi viaţa noastră de zi cu zi.

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Sam Noi 07, 2009 5:16 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Infrastructura Tehnologică - Continuare (1)

Care sunt tehnologiile cu cel mai mare impact în următorii 10 ani? La ce vor putea fi folosite ele şi cum vor schimba afacerile, pieţele, viaţa? Cum putem anticipa viitorul construind în direcţia corectă?
Cuvântul cheie pentru tehnologiile alese este conectivitatea. În contextul în care afacerile adună la un loc oameni cu oameni, bani cu oameni, investiţii şi companii sau materiale cu procese, asemenea tehnologii vor avea puterea de a schimba lumea afacerilor dar şi viaţa noastră de zi cu zi.

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Mar Noi 10, 2009 1:55 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Business Intelligence

În decembrie 1992 – (au trecut 17 ani şi peste o mie de ori creştere în raportul preţ performanţă de atunci !), participam la o întâlnire a furnizorilor de soluţii informatice pentru domeniul financiar-bancar. Îmi amintesc, unul dintre invitaţi, la acel moment vice-preşedinte Citibank, prezenta categoriile de informaţie pe care banca le deţinea cu privire la clienţii săi.
Puţin crispat, ascultam cum Citibank ştia despre clienţii săi ce proprietăţi au, ce ipoteci au pe acele proprietăţi, câţi bani câştigă ei şi care e venitul pe întreaga familie, câţi bani ar putea câştiga dacă ar fi avansaţi „pe traseul standard de carieră” în următorii 10 ani, câţi copii au, cam ce studii ar vrea să urmeze, câte maşini au. Clienţii erau clasificaţi statistic din punct de vedere al profilului de consum dedus prin analiza tranzacţiilor cu carduri şi se estima ce disponibilităţi financiare ar putea avea în următorii ani.
Toată această analiză era utilizată încă de atunci pentru a determina cea mai profitabilă strategie privind oferta de servicii bancare făcută acelui client. Bătălia pentru „portofelul” clientului ajunsese încă de atunci la un nivel de rafinament remarcabil.
Deşi prezentarea era foarte interesantă, crisparea mea avea legătură cu lumea orwelliană descrisă şi amintirea „Securităţii” şi gândeam atunci – nu şi acum(1) – că Citibank era un Big Brother mult mai versat decât instituţia românească dinainte de 1989.
Era primul meu contact cu conceptul de Business Intelligence.
Cinci ani mai târziu, unul dintre colegii mei prezenta într-un context asemănător, oferta de asigurare de viaţă pentru noul membru al familiei sale, proaspăt venit pe lume şi nevinovat vorba ceea... ca un prunc. Interesant era că oferta îi venise pe SMS de la o societate de asigurări din acelaşi holding cu banca lui, care analizând lista de achiziţii făcute pe card la supermarket constatase că aceasta conţinea şi un pachet de „pampers”...
Doi ani mai târziu, o colegă de pe coasta de est a Statelor Unite, povestea unei săli pline de europeni consternaţi (dacă ar fi să interpretăm posturile corporale pe care le adoptaseră), cât de încântată e de faptul că navigarea ei pe Internet este profilată iar subiectele ei de interes sunt catalogate de furnizorul de servicii Internet în aşa fel încât acesta îi poate oferi ulterior informaţie „croită” pe acele subiecte de interes.
Astăzi, viteza sistemelor de calcul combinată cu preţul ridicol al unităţii de stocare permite construţia de aplicaţii BI acasă(2)... ce-i drept, mai trebuie să ai şi informaţia.
O clasificare simplistă a categoriilor de soluţii de Business Intelligence nu poate să nu includă aplicaţiile de Customer Relationship Management (3) (şi a informaţiei despre clienţi), cele de „Sales Force Automation”, cele de Data Mining şi Data Warehousing, Knowledge Management, On-line Analytical Processing, Report generation, Text Mining, Web Mining, şi lista e lungă, adăugând în ultimul timp din ce în ce mai multe elemente de Inteligenţă Artificială.
Dacă ne punem puţin ochelarii de vizionari, putem întrezări ceva din ce ne aşteaptă: analiza automată, inteligentă pe text, voce şi imagini cu transformarea munţilor de informaţie produşi la o rată fără precedent de nenumărate surse de informaţie în informaţii stocate respectând criterii de clasificare şi cu posibilitatea ulterioară de analiză pe baza acestor criterii. Nu e vorba de science-fiction, serviciile secrete fac asemenea analize şi astăzi, după cuvinte cheie, în lupta împotriva terorismului şi desigur şi cu alte scopuri pe care le putem intui în funcţie de nivelul de suspiciune specific fiecăruia.
Pentru a le alimenta (suspiciunile), deşi mai e ceva drum de parcurs, iată o poveste recentă. Nu mai demult de acum două săptămâni unul din mail-urile trimise de un coleg dintr-un cont găzduit de unul dintre clienţii noştri a fost clasificat drept posibil SPAM şi adresa de mail de la care a fost trimis mailul a ajuns pe lista neagră a conturilor care ar putea intermedia transmiterea de asemenea mesaje. Aţi putea desigur argumenta spunând că soluţia respectivă este mai degrabă una de Business Stupidity dar lucrurile evoluează rapid.
Dincolo de detaliile tehnice şi poveştile siropoase ca cele de mai sus, orice informaţie care poate fi transformată în avantaje ale afacerii este un candidat la identificare, analiză, clasificare, stocare şi reutilizare într-o soluţie de BI.
Din perspectiva afacerii, definirea unei posibile soluţii pleacă din două puncte:



Indicatorii Cheie de Performanţă (4) şi desigur
informaţia disponibilă .

Definirea ICP este deja o problemă de afaceri, nu una de tehnologia informaţiei. În structura acestora intră pe de o parte informaţii care măsoară îndeplinirea obiectivelor financiare şi non-financiare, în legătură cu performanţa proprie dar şi referitoare la

1. clienţi,
2. furnizori,
3. angajaţi şi
4. parteneri ai companiei – o sursă la îndemână care rareori este exploatată cum se cuvine.

Dar tot ei sunt cei care indică prin logica definirii lor care sunt factorii cheie de succes (5), acei factori interni sau externi care pot influenţa performanţa. Informaţia despre aceşti factori – incluzând cotaţia companiilor din domeniu la bursă, variaţia preţurilor materiilor prime, tendinţele înregistrate pe pieţele de interes sau starea competiţiei (6) – disponibilă sau nu – este o informaţie preţioasă pentru suportul deciziei, care culmea, şi ea poate fi semi sau complet automatizată (cel mai la îndemână exemplu sunt deciziile de autorizare a creditului bancar de mică valoare, bazată pe procesarea unui scorecard definit).
Odată identificate categoriile de informaţie relevantă pentru proiect, ceea ce urmează este identificarea şi exploatarea surselor de informaţie şi determinarea modului de interpretare a informaţiei.
Dacă informaţia nu este disponibilă, o întrebare firească dar cu răspunsuri nu întotdeauna la îndemână este „cine are informaţia?” şi dacă „se poate defini un sistem de interese convergente pentru cele două companii?” în exploatarea acelei informaţii (atenţie la aspectele legale ! ). Urmează negocierea condiţiilor de partajare a informaţiei şi demararea proiectului. Este atât de des întâlnita situaţie de „coo-petiţie”.
N-am vorbi cu atâta uşurinţă despre ultimele aspecte dacă recent în România n-ar exista cel puţin două exemple de asemenea înţelegeri, din familia „birourilor de credit”, una între cei doi operatori principali de telefonie mobilă şi a doua stabilită în cadrul Asociaţiei Române a Băncilor.
Nu putem să ignorăm cel puţin două aspecte cruciale privind soluţiile de Business Intelligence:

1. Garbige In înseamnă Garbige Out – informaţia trebuie să fie actualizată sau rezultatele pot fi dezastruoase
2. metoda de analiză şi interpretare automată a informaţiei trebuie permanent testată şi îmbunătăţită pentru a nu avea de fapt o soluţie de Business Stupidity, ca în exemplul de mai sus.

În sfârşit, ca în cazul succesului oricărui proiect al organizaţiei, trebuie urmate cele mai bune practici: „sponsorizarea” internă a proiectului, publicitatea internă a proiectului, utilizarea unei echipe competente (care nu e una tehnică ci mixtă: tehnic+afaceri), alegerea unei soluţii flexibile, respectarea metodologiei şi documentarea proiectului, realizarea unei analize de afaceri de bună calitate şi relevantă, omogenitatea tehnică a soluţiei. Beneficiile sunt majore şi includ:

1. diminuarea costurilor generalizate şi deci creşterea profitabilităţii,
2. controlul riscului, atât în structura operaţională cât şi în gestiunea relaţiei cu furnizorii şi clienţii,
3. creşterea vitezei de reacţie a companiei sau chiar
4. anticiparea tendinţelor în luarea deciziilor într-o lume în care dacă nu implementezi tu o soluţie de BI, o va face competitorul tău.

Într-o lume în care aeronavele liniilor aeriene ar putea să aterizeze şi singure, ne întrebăm cât de curând soluţiile de Business Intelligence vor fi utilizate în calitate de pilot automat al afacerilor. În bună măsură, în cursul vietii noastre.


(1) Contează desigur şi modul şi scopul în care informaţia este exploatată…
(2) desigur, cu fiabilitatea, viteza de acces, funcţionalitatea sau protecţia datelor scalate în jos la nivelul posibilităţilor
(3) preferăm varianta în limba engleză pentru a evita traducerea aproximativă
(4) Key Performance Indicators , notaţi şi ICP în continuare
(5) Key Success Factors, FCS
(6) Lista ar putea umple multe pagini…

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum


"Alone in the dark"
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Mar Noi 10, 2009 2:02 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Încrederea

“Ceea ce menţine orice relaţie – inclusiv relaţia între lideri şi cei conduşi, este încrederea iar încrederea se bazează pe integritate… “ Ralph Waldo Emerson

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum[b]


"Alone in the dark"
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Mar Noi 10, 2009 2:06 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Abordarea centrată pe client
Acest articol este adresat în mod special funcţionarilor publici, deşi vorbeşte despre „clienţi”. Autorul nu a avut pe cineva anume în minte când l-a scris şi nutreşte un respect deosebit pentru toţi profesioniştii acestui domeniu cât şi pentru cei care nu au nici o legătură cu cele de mai jos. Este însă convins că cititorii vor găsi – din păcate – cu uşurinţă persoane cărora să le dedice aceste rânduri...

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum[b]


"Alone in the dark"
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Mar Noi 10, 2009 2:13 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Aroganţa şefilor

Poate părea impertinent să scrii un articol despre şefi atunci când nu ai – cel puţin în sensul strict tehnic al termenului – şefi. Nu, n-am uitat nimic despre timpurile recente când aveam şi oricum prin natura relaţiilor profesionale cu beneficiarii aud foarte multe despre ei în continuare – din perspectiva „subalternilor”(1) lor. Suficient de multe ca în momentele mele de pesimism să pun la îndoială Progresul când vine vorba de natura umană.
Acest articol este adresat în mod special şefilor actuali şi viitori. Autorul nu a avut pe cineva anume în minte când l-a scris ci a avut mai multe persoane anume. În plus este convins că cititorii vor găsi – din păcate – cu uşurinţă persoane cărora să le dedice aceste rânduri...

...poate chiar imprimând şi lăsând pe masa şefilor acest articol...

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum[b]


"Alone in the dark"
Sus In jos
avatar
The ROCK
Administrator
Administrator

Mesaje : 254
Puncte : 428
Reputatie : 6
Data de inscriere : 30/09/2009

http://spiruharet.hitforum.ro

MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   Mar Noi 10, 2009 2:21 am

Management Cafe

Factorii Succesului:

Şi a fost ziua a 7-a

"Şi a făcut Dumnezeu pe om după chipul său; după chipul lui Dumnezeu l-a făcut; a făcut bărbat şi femeie. Şi a privit Dumnezeu toate câte făcuse şi iată erau bune foarte. Şi a fost seară, şi a fost dimineaţa: ziua a şasea. […]
Şi a sfârşit Dumnezeu în ziua a şasea lucrarea sa, pe care a făcut-o; iar în ziua a şaptea s-a odihnit de toate lucrurile sale, pe care le-a făcut.
Şi a binecuvântat Dumnezeu ziua a şaptea şi a sfinţit-o, pentru că într-însa s-a odihnit de toate lucrurile sale, pe care le-a făcut şi le-a pus în rânduială."


Geneza

Spoiler:
 

Sursa: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Autor: Mihai Pascadi

Mentiune: articolul a fost postat cu acordul autorului si al fondatorului acestui forum[b]


"Alone in the dark"
Sus In jos

Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Despre MANAGEMENT de la AVANTERA   

Sus In jos
 

Despre MANAGEMENT de la AVANTERA

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: INFO de la A la Z :: Business :: Management-
Mergi direct la:  


Copyright © 2009 Info NEW - Toate drepturile rezervate
INFO NEW - Stiinta si Cunoastere

  
Forumgratuit.ro | © phpBB | Forum gratuit de suport | Contact | Semnaleaza un abuz | Creeaza-ti blogul tau gratuit